Monday, September 10, 2007


Bukan Cinta Biasa

pelangi jingga......
disudut langit california
kau pintar memetakan warna
tapi tak mampu memberiku rasa

hasrat dan kerinduan semakin bergelora
bagai awan tebal menutupi logika
ingin kubunuh bayangmu
namun tetap sia sia

ini bukan cinta biasa
bukanlah cinta yang berbalut cemburu
ini perasaan dewasa
cinta sejati
cinta putih yang tak pernah menuntut

rembulan sendu.....
pucat dan kaku
sebeku hatiku
memberontak duka
dalam luka hati yang terpendam

disini aku berdiri
menghitung butiran rindu
mengupas kulit dengan sembilu
hingga darahpun bertukar warna

aku mengaku kalah
beri aku ruang
kembalikan aku pada semula
aku rindu sosokmu

(yg terhempas, calif.21 juni 2006. Niezz...)







Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home